top of page
חיפוש
  • טובי דנון

מעל ל- 50% מהמתגרשים נמנעים ממלחמה בבית המשפט

עודכן: 12 בינו׳ 2023


להלן ציטוט מתוך כתבה שהתפרסמה באתר ynet ב- 31/1/2018:

מעל 50% מהמתגרשים נמנעים ממלחמה בבית המשפט

"מאז יולי 2016 מחויבים זוגות בפרידה להשתתף בפגישות גישור מטעם משרד הרווחה. מחקר שבדק 240 איש העלה: 35% הגיעו להסכמות וחסכו את המשך ההליך המשפטי. כשליש הודו: הפגישות סייעו להבין את השפעות הסכסוך על המשפחה.


כ-35% מהזוגות שעמדו לפני גירושים והשתתפו בארבע פגישות יישוב סכסוכים ביחידות הסיוע של משרד הרווחה - כפי שהחוק מחייב החל מיולי 2016 – חסכו הגעה לבית המשפט לענייני משפחה או בית הדין הרבני. כך עולה ממחקר הערכה שערך מכון מאיירס-ג'וינט-ברוקדייל, שבחן את עמדותיהם של 120 גברים ו-120 נשים שהגיעו לפגישות הללו, וממצאיו התפרסמו לראשונה אתמול (ג') ב-ynet. על פי המחקר, שיעור הנשים שהגישו תביעה משפטית נגד בני זוגן גדול יותר מפי שניים משיעור הגברים שתבעו את בנות זוגם.


מטרת החוק להסדר התדיינות בסכסוכי משפחה "לסייע לבני זוג ולהורים וילדיהם ליישב סכסוך משפחתי ביניהם בהסכמה ובדרכי שלום, ולצמצם את הצורך בקיום התדיינות משפטית, מתוך התחשבות במכלול ההיבטים הנוגעים לסכסוך ובטובתם של כל ילדה וילד".


לאחר שצד מגיש בקשה, מופנים המעורבים לפגישת מהו"ת (מידע, תיאום והיכרות) ביחידת הסיוע, שבמסגרתה הצדדים מנסים לפתור את הסכסוך בדרכים של גישור והסכמה. החוק קובע שפגישות מהו"ת צריכות להתקיים תוך 45 ימים מיום הגשת הבקשה. יחידת הסיוע רשאית להאריך פעם אחת את התקופה ב-15 ימים. באותה תקופת המתנה של 60 יום לכל היותר מתקיים "עיכוב הליכים" - נוהל שבמסגרתו מנועים הצדדים מנקיטת הליכים משפטיים, למעט בקשות דחופות ובקשות לסעד זמני.


מיום כניסת החוק נפתחו ביחידות הסיוע של משרד הרווחה 31,615 תיקי בקשות ליישוב סכסוך - 22,565 מהם בבתי המשפט לענייני משפחה ו-9,050 בבתי הדין הרבניים. בתקופה זו הושלם הטיפול ב-17,273 תיקים".


*******


ובכן, מסתבר שעפ"י הסקר שפורסם בכתבה הנ"ל ב- ynet, כ-50% מהזוגות לא נזקקו לערכאה המשפטית על מנת להסדיר את הגירושין שלהם. מדובר רק על זוגות שפנו ליחידות הסיוע שליד בית המשפט לענייני משפחה או בית הדין הרבני.


מתוך הניסיון שלנו כמגשרים פעילים העוסקים מידי יום בגישור בין זוגות הרוצים להתגרש, יש זוגות רבים הבוחרים לפנות כבר מלכתחילה למגשר/ת ולא פונים ליחידת הסיוע. זוגות אלה מסדירים בסופו של דבר את הגירושין שלהם שלא באמצעות הערכאה המשפטית ושלוחותיה. חשוב לדעת שפנייה ישירות להליך גישור אצל מגשר/ת אפשרית עפ"י החוק ולדעתנו אף רצויה. לאחר סיום הליך הגישור וחתימה על הסכם גירושין, ניתן להגיש את ההסכם החתום לבית המשפט לענייני משפחה או לבית הדין הרבני לאישור וקבלת תוקף של פסק דין ואין כל צורך לעבור דרך יחידת הסיוע.

לסיכום, משתמע מכך כי, אחוז הזוגות המתגרשים הבוחרים בגישור בדרך השלום במקום במלחמה בבית המשפט הוא הרבה יותר גבוה מ- 50%.


אנו קוראים בזאת מעל דפים אלה לכל זוג השוקל גירושין לפנות ישירות לגישור אצל מגשר/ת. זה יעיל ומהיר יותר, ניתן לחסוך את אותם ימים של המתנה שלאחר הפנייה ליחידת הסיוע, אין צורך להגיע לפגישות אצל העובדים הסוציאליים ביחידת הסיוע, ובסופו של דבר, הכי חשוב, הליך הגישור מאפשר מינימום פגיעה בילדים.





35 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page