top of page
חיפוש
  • דורית עץ הדר

איך שגרת המלחמה משפיעה על הזוגיות שלכם


איך מלחמה משפיעה על הזוגיות


המצב הבטחוני שנוצר בעקבות הטבח בשבעה באוקטובר 2023 והיציאה למלחמת "חרבות ברזל", הכניסו את מרביתנו למצב משברי, אשר נכפה עלינו, בו השגרה הופרה. מציאות זו הביאה לחיינו תחושות חרדה, מתח, דריכות והיא אף עלולה לגרום להגברת אלימות. יש לה השפעה לרעה על כל תחום בחיינו בכלל ועל הזוגיות בפרט. המצב מערער את שגרת החיים של כל תושבי המדינה, בין אם מדובר בתושבי הדרום והצפון ובין אם מדובר בתושבי המרכז, אין אדם שמצב זה אינו משפיע עליו בצורה כלשהי.


זוגות אינם יכולים לחמוק מהשפעות תקופה קשה זו אשר עלולה להכניס אותם למערכת אינטנסיבית, בה שניהם חשים איבוד שליטה, דאגה לחייהם, למשפחתם ולסובבים אותם. מצב זה עלול להביא אתו סיכון לפגיעה משמעותית בזוגיות. אך מאידך הוא יכול גם להציע סיכוי להחזיר, או לברוא מחדש, זוגיות טובה וחזקה מתמיד.


המלחמה שמלווה באווירת כאוס ולחץ, אי-וודאות ונזקים כלכליים, מייצרת סיר לחץ אישי אשר עלול לזלוג לסביבתנו הקרובה ובראש ובראשונה לבן/ת הזוג שלנואם בימים כתיקונם ישנן סיטואציות זוגיות שאנחנו יכולים להתמודד איתן, הרי שבמצבי לחץ ההתמודדות שלנו פחות טובה. מערכות יחסים עלולות לספוג במצבים כאלה חבטות חזקות. כדי שהזוגיות תוכל לשרוד את התקופה בהצלחה עם כמה שיותר לכידות, קירבה, שיתוף פעולה והדדיות, חשוב שנכיר ונהיה מודעים לגורמי סיכון פוטנציאליים אלה ונלמד כיצד ניתן להתמודד אתם.

 

מנגד המציאות המלחמתית יכולה דווקא לחזק את הזוגיות ולאו דווקא לעורר מתחים, בעיקר אם בן או בת הזוג מגויס/ת למילואים, אז האהבה יכולה דווקא לפרוח. במצב כזה אנשים מקבלים פתאום פרופורציות. הם בחרדה קיומית וזה גורם להם להתקרב יותר לאנשים שהם אוהבים ולשים בצד דברים אחרים.

 

היכולת של זוג לצלוח תקופה קשה זו תלויה בחוסן האישי והזוגי.

זוג חזק יוכל לצלוח משוכה זו באופן חיובי באמצעות התגייסות הדדית, שיתוף פעולה ושמירה על הקיים. הוא נוטה לקבל פרופורציות ולהגדיל את הרצון להתקרב לבן הזוג השני. זה מעורר רצון לשמור על מה שיש, על הבית שהוא מקום מוגן ובטוח.

לעומת זאת זוג עם חוסן פחות חזק, העלייה במתח הכללי עלולה להגביר אצלו התנהגויות שליליות ותקשורת לקויה שאף יכולה להקצין. זוג זה יתקשה להתמודד עם המצב וחייו יהיו רוויים מריבות וכל דבר קטן יערער את מערכת היחסים. מצב זה עלול להגדיל קשיים שקיימים ממילא בימים רגילים ובכך תקטן היכולת להכיל, לתמוך ולהתמודד עם הרגשות הקשים.



אנחנו ב-D&A  גישורים נשמח אם תחליטו להיעזר בנו בפתרון המחלוקות שנוצרו במשפחה או בזוגיות בתקופה זו.

 

11 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page