top of page
חיפוש
  • טובי דנון

כמה מילים על גישור גירושין

עודכן: 12 בינו׳ 2023


על גישור גירושין

זוגות רבים מחליטים כיום להתגרש. כדאי שכל זוג המעורב בגירושין ישקול את הליך הגישור כאופציה במקום יציאה למלחמה בבית המשפט.

גישור גירושין יכול להיות טוב כמעט לכל הזוגות המתגרשים ויש לו יתרונות רבים.


  • גישור הוא הרבה פחות יקר מכל הליך משפטי שהוא.

  • מרבית הגישורים מסתיימים בהצלחה בפתרון כל הנושאים הרלוונטיים לגירושין ובהסכם הטוב ביותר לשני בני הזוג.

  • הגישור הנו סודי, אף אחד אינו יכול לדעת מה קורה ועל מה מדובר בפגישות של הזוג עם המגשר.

  • הגישור מאפשר לבני הזוג להגיע לפתרון המבוסס אך ורק על הרצונות שלהם, אין מצב בגישור אשר בו יהיה פתרון כפוי המבוסס על עקרונות משפטיים נוקשים ולא אישיים.

  • זה אפשרי ולעתים אף רצוי שכל אחד מבני הזוג יתייעץ עם עורך דין לצורך קבלת ייעוץ משפטי.

  • בני הזוג בלבד - לא בית המשפט - יוכלו לשלוט בתהליך על כל שלביו.

  • הליך הגישור עשוי לשפר את התקשורת העתידית בין בני הזוג, לעזור להם למנוע סכסוכים בעתיד ובעיקר כאשר הדבר נוגע לתקשורת בקשר לילדים שלהם.

כדאי ושווה למרבית הזוגות לנסות את אופציית הגישור. לעתים זה נראה לחלק מהזוגות לא מתאים. אולי זה בגלל החשש כי בגישור תימשך הדינמיקה הרעה שהייתה בחיי הנישואין. אולי זה בגלל שהם חוו אלימות כלשהי במערכת היחסים והם חוששים שההליך לא יצלח. ישנם אנשים שחוו מערכת יחסים קשה וחוסר תקשורת בנישואיהם ודווקא הם חוו את מפגשי הגישור כמפגשים מעצימים המאפשרים תקשורת בונה ומועילים להשגת הסכמות ביניהם.


גם אם אחד מבני הזוג כבר פנה לבית המשפט בתביעה כלשהי, זה לא אומר שלא ניתן יהיה להשתמש בגישור בשלב מאוחר יותר. ניתן להחליט לפנות לגישור בכל שלב של התהליך.


כל מה שנדרש כדי לעשות גישור גירושין למוצלח הוא להיות מחויבים להליך, להיות מוכנים לנהל משא ומתן פתוח ולהיות פתוחים להגיע להסכמות.


לא כדאי לוותר מראש על פנייה לגישור רק בגלל שאתה ובת זוגך רואים בעיה מסוימת בצורה שונה לחלוטין - במילים אחרות, לא כדאי לוותר מראש לפני שמתחילים בגישור.


גישור גירושין הוא הליך עצמתי מאד. במקרים רבים אשר נראים מלכתחילה בלתי אפשריים לפתרון, בסופו של דבר מצליחים להגיע להסכם שטוב לשני בני הזוג.



28 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page