top of page
חיפוש
  • טובי דנון

החוק החדש בנושא גירושין

עודכן: 12 בינו׳ 2023


גישור גירושין

ביום ראשון 17/7/2016 ייכנס לתוקפו החוק להסדר סכסוכים במשפחה הנקרא בטעות חוק גישור חובה. גישור הוא הליך וולונטרי ולכן אינו יכול להיות חובה. עפ"י החוק, לפני הגשת תביעה בבית המשפט לענייני משפחה או בבית הדין הרבני בנושא גירושין, חלה חובה לפנות ליחידת הסיוע הסמוכה לצורך עד ארבעה מפגשים ללא תשלום, המפגשים הם עם עובדים סוציאליים במסגרתם יקבלו בני הזוג הסבר על האופציות העומדות בפניהם.


אצל זוג הרוצה להתגרש האהבה שהייתה ביניהם בעבר הופכת פעמים רבות לשנאה, השנאה ביניהם עלולה לגרום גם לפגיעה בילדים. כל אחד מהם מנסה להוכיח לשני שהוא הצודק או הצודקת. במסגרת תהליך זה של מאבקי כוח הילדים נמצאים באמצע ונקרעים, הם אוהבים את שני ההורים והכנסתם או שימוש בהם בסכסוך גורם לפגיעה חמורה ולעתים בלתי הפיכה. לא רק שהילדים הם בטראומה כתוצאה מהתפרקות הקן המשפחתי ואובדן הבית שהיה להם, אלא הם גם צריכים לבחור במי הם תומכים יותר, באמא או באבא. לכן חשוב מאד, לפני הפתיחה במאבק גירושין, לחשוב גם על הילדים ולבחון כיתד ניתן להתגרש בדרך טובה וללא פגיעה בילדים.


חשיבותו של החוק היא בכך שבמקום יציאה למלחמה בבית המשפט הוא מחייב פגישות ביחידת הסיוע שיהיו ללא תשלום ובמסגרתן יציעו לזוג לבחון את הדרכים ליישוב הסכסוך בדרכי שלום. יישוב סכסוך בדרכי שלום ניתן לעשות באמצעות גישור או באמצעות הליך גירושין בשיתוף פעולה. כמוכן יציעו לזוג אופציה של טיפול משפחתי או זוגי. אלה דרכים אשר ימנעו מהזוג לבזבז זמן רב וממון רב בבית המשפט. כל האלטרנטיבות המוצעות הן טובות יותר וזולות הרבה יותר.

במקום לפנות לבית המשפט או ליחידת הסיוע ניתן לחסוך זמן רב ולפנות ישירות לגישור. במסגרת הגישור ידונו בני הזוג בנושאים השונים שעל הפרק ויגיעו להסכם שהוא הטוב ביותר לשניהם ולילדים. זוג הפונה מרצונו לגישור ומצליח להגיע במסגרת הגישור להסכם גירושין אינו חייב להשתתף בפגישות אלה ביחידות הסיוע. הזוג יכול לפנות ישירות לבית המשפט או לבית הדין, להגיש את הסכם הגירושין ולקבל עליו תוקף של פסק דין. זה חוסך הרבה זמן.



33 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page