top of page
חיפוש
  • טובי דנון

דרך הגישור = דרך השלום

עודכן: 12 בינו׳ 2023


דרך הגישור = דרך השלום

השבוע יצא לי לגשר בין שני אנשים שלא היו מגיעים למצב של סכסוך ביניהם אם רק היו מדברים.

מרבית הסכסוכים שאני נתקל בהם נובעים בראש ובראשונה מחוסר תקשורת. אני שואל את עצמי מדוע אין לחלק מאיתנו את המיומנות להקשיב, את המיומנות לתקשר אחד עם השני, זה צריך להיות חלק מתכנית הלימודים, אולי זה אף חשוב יותר מחמש יחידות מתמטיקה...

גם בזוגיות חוסר הקשבה וחוסר תקשורת בין בני הזוג מאיצים שחיקה ובעיות נוספות אשר בסופו של דבר מובילות לרצון להתגרש.


פעמים רבות אני חווה בגישור שזו הפעם הראשונה מזה זמן רב שהצדדים לסכסוך יושבים בצורה נינוחה ומדברים ביניהם. ההרגשה שאני יכול לעזור לאנשים לעשות זאת וכך גם ליישב את הסכסוך, לעשות את הדבר הטוב והנכון בשבילם בדרך טובה, היא נפלאה. בנוסף הם רואים שאפשר גם אחרת, הם מקבלים כלים להתמודדות עם בעיות עתידיות.


לגבי גירושין, להיפרד ולפרק משפחה זה דבר לא קל ולא נעים. פעמים רבות אני שואל את עצמי האם לא יהיה נכון לי לעסוק בקירוב לבבות, באיחוי השבר במקום בגישור גירושין אשר תוצאתו לבסוף היא פרידה ופירוק הקן המשפחתי. חשבתי על כך לא מעט. כאשר יש שביב של תקווה אני תמיד אמליץ לזוג לחשוב על הפרידה שוב, לנסות יעוץ מתאים על מנת לאחות את השבר. אך פעמים רבות השבר הוא כה גדול עד כי לא נותרה כל אפשרות אחרת מלבד פרידה.


פרידה באמצעות גישור היא לדעתי הדרך הנכונה והטובה לכל זוג. הפניה לגישור מבטיחה שהזוג יהיה בהידברות ותקשורת, בדרך זו הם מגיעים ביחד להסכם הגירושין הטוב ביותר לשניהם. זה גם מבטיח המשך תקשורת ביניהם לטובת הילדים. כאשר ההורים מתגרשים הם נפרדים אך הם עדיין נשארים הורים לילדים. לילדים תמיד קשה כאשר המשפחה מתפרקת, כשעושים זאת בדרך טובה אשר מבטיחה המשך שיתוף פעולה הורי או זוגיות הורית, זה יהיה נכון וקל יותר גם לילדים.


אם אתם בסכסוך ורוצים לפתור אותו, אם אתם מתגרשים, אם אתם רוצים לעשות זאת בדרך השלום, נסו את דרך הגישור.

תאמו איתנו פגישה ראשונה ללא כל התחייבות.



24 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page